Clasa a VII-a

I. Lumea la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea

Marile alianțe politico-militare în lume

Primul Război Mondial. Evoluția alianțelor. Fronturile de luptă

Studiu de caz:  Revoluția industrială şi războiul. Noul armament şi victimele  lui

Studiu de caz:  Viața în tranșee şi frontul de acasă

Studiu de caz:  România şi Primul Război Mondial

Tratatele de pace. Noua hartă a Europei

Recapitulare – evaluare: Primul Război Mondial

Recapitulare și evaluare: Lumea la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea

 

II. Perioada interbelică: o lume în schimbare

Viaţa cotidiană: organizarea oraşelor, lumea rurală, invenţiile şi viaţa casnică, divertismentul, sănătatea oamenilor, cultura

Studiu de caz:  Femeia în viaţa publică

Studiu de caz: Cinematograful – artă şi industrie

Studiu de caz:  Crize economice

Cetăţean şi stat în democraţie şi în totalitarism

Studii de caz: Un model democratic – SUA

Studiu de caz:  Comunismul. Nazismul

 

III. Lumea în război

Relaţiile internaţionale. Agresiunea statelor totalitare

Al Doilea Război Mondial: alianţe militare şi fronturile de luptă (1939-1945)

România şi Al Doilea Război Mondial,

Studii de caz: Noile mijloace de distrugere în masă

Studiu de caz:  Viaţa pe front şi în frontul de acasă

Studiu de caz:  Holocaustul

Conferinţa de Pace de la Paris

Recapitulare și evaluare

 

IV. Lumea postbelică

Reconstrucţie şi modele ale dezvoltării economice. Viaţa cotidiană – de la dramele războiului la prosperitate

Studii de caz: Declaraţia Universală a Drepturilor Omului

Studiu de caz:  Protestul tinerei generaţii

Democraţie versus comunism – modelele de organizare a statelor.

Războiul Rece (1945 – 1991)

Uniunea Europeană: principii de organizare şi funcţionare

Lumea contemporană: o lume multipolară – globalizarea; noua diversitate culturală şi revoluţia informaţională

Studii de caz: Noile forme de divertisment – jocurile şi tehnologia. Consecințe

Studiu de caz:  Terorismul

Studiu de caz:  Migrații în lumea contemporană

Recapitulare – evaluare

 

*****************************************************************

Cum să desenăm harta provinciilor româneşti? iată un exemplu practic într-un Clip YouTube, cu durata de 9 minute.

Cum să ne verificăm dacă am învăţat provinciile istorice româneşti? Folosim un exerciţiu online de asociere text – imagine cu afişarea imediată a răspunsului. Exerciţiul se poate repeta de ori de câte ori este nevoie.

 

*****

 

 

error

Vă place acest site? Distribuiţi, vă rugăm :)

error: Content is protected !!