Clasa a VII-a

1.Cronologia_exerciţii online

2. Recapitulare prin jocuri online

 

I. Lumea la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea

2. Marile alianțe politico-militare în lume

3. Primul Război Mondial. Evoluția alianțelor. Fronturile de luptă

4. Studiu de caz: Revoluția industrială şi războiul. Noul armament şi victimele  lui

5. Studiu de caz:  Viața în tranșee şi frontul de acasă

6. Studiu de caz:România şi Primul Război Mondial

7. Tratatele de pace. Noua hartă a Europei

8. Recapitulare și evaluare: Lumea la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea

 

II. Perioada interbelică: o lume în schimbare

10. Viaţa cotidiană: organizarea oraşelor, lumea rurală, invenţiile şi viaţa casnică, divertismentul, sănătatea oamenilor, cultura

11. Studiu de caz: Femeia în viaţa publică

12. Studiu de caz: Cinematograful – artă şi industrie

13. Studiu de caz:  Crize economice

14. Cetăţean şi stat în democraţie şi în totalitarism

15. Studii de caz: Un model democratic – SUA

16. Studiu de caz:  Comunismul. Nazismul

 

III. Lumea în război

17. Relaţiile internaţionale. Agresiunea statelor totalitare

18. Al Doilea Război Mondial: alianţe militare şi fronturile de luptă (1939-1945)

19. România şi Al Doilea Război Mondial

20. Studii de caz: Noile mijloace de distrugere în masă

21. Studiu de caz:  Viaţa pe front şi în frontul de acasă

22. Studiu de caz:  Holocaustul

23. Conferinţa de Pace de la Paris

24. Recapitulare și evaluare

 

IV. Lumea postbelică

25. Reconstrucţie şi modele ale dezvoltării economice. Viaţa cotidiană – de la dramele războiului la prosperitate

26. Studii de caz: Declaraţia Universală a Drepturilor Omului

27. Studiu de caz:  Protestul tinerei generaţii

28. Democraţie versus comunism – modelele de organizare a statelor

29. Războiul Rece (1945 – 1991)

30. Uniunea Europeană: principii de organizare şi funcţionare

31. Lumea contemporană: o lume multipolară – globalizarea; noua diversitate culturală şi revoluţia informaţională

Studii de caz: Noile forme de divertisment – jocurile şi tehnologia. Consecințe

Studiu de caz:  Terorismul

Studiu de caz:  Migrații în lumea contemporană

Recapitulare – evaluare

COMPETENŢE GENERALE

  1. Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor de timp şi spaţiu.
  2. Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  3. Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienței istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  4. Folosirea autonomă şi responsabilă a instrumentelor necesare învățării permanent.   

COMPETENŢE SPECIFICE PENTRU CLASA A VII-A

1.1. Utilizarea coordonatelor de timp şi spaţiu în prezentarea faptelor şi proceselor istorice.

1.2. Compararea faptelor/proceselor istorice din perspectivă temporală şi spaţială.

 

2.1. Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.

2.2. Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.

 

3.1. Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

3.2. Prezentarea unor elemente de continuitate și schimbare în evoluția sistemului de valori.

 

4.1. Realizarea unor proiecte individuale sau de grup prin utilizarea resurselor multimedia.

4.2. Aplicarea unor tehnici de muncă intelectuală care valorizează cooperarea, disciplina şi perseverenţa.

4.3. Folosirea perspectivelor multiple şi a capacităţilor de analiză critică pentru luarea deciziilor pe bază de argumente şi dovezi pertinente.

 

 

Conform programei şcolare în vigoare pentru disciplina Istorie aprobată prin OMENCŞ  nr. 3393/28.02.2017

error: Content is protected !!