Clasa a V-a

Istorie universală

CLASA a V-a

  • “O zi din viaţa unui soldat roman”. Documentar animat cu o durată de 4,59 minute în care este descrisă viaţa soldaţilor romani (durata serviciului militar, echipamentul, disciplina severă, recompensele etc.). Necesită activarea subtitrării în limba română.

  • Lupta din Colosseum.  Secvenţa din filmul american “Gladiatorul” (2000) are 7 minute şi poate fi folosită la clasa a V-a fie pentru o vizualizare a reconstituirii imensului amfiteatru (la studiul de caz “Colosseum”) , fie ca material auxiliar pentru lecţia “Armata romană”. Elevii trebuie să observe îmbrăcămintea gladiatorilor şi armele acestora încercând să identifice tipurile de gladiatori utilizând în prealabil manualul EDP, p….. , Identifică tacticile de luptă specifice armatei romane (de ex. “ţestoasa”, carele de luptă) plasând în timp şi spaţiu războiale punice.

 

  • Marele Zid Chinezesc. Documentar animat cu o durată de 4,29 minute care poate fi folosit la clasa a V-a. Facilitează cunoaşterea modului de viaţă al chinezilor în Antichitate. Necesită activarea subtitrării în limba română.

 

  • “O zi din viaţa unui atenian!” Documentar animat cu o durată de 5 minute în care sunt prezentate familia tradiţională (muncile casnice, credinţa în zei, statutul femeii, sclavii casnici, funcţionarea democraţiei ateniene). Necesită activarea subtitrării în limba română.

 

  • “Aceasta este Sparta!” Documentar animat cu o durată de 4,27 minute care poate fi folosit la clasa a IV-a şi a V-a. Facilitează cunoaşterea modului de viaţă spartan. Necesită activarea subtitrării în limba română.

 

  • Bătălia de la Termopile. Secvenţa din filmul american “300 – Eroii de la Termopile” (2007) are 4,58 minute. Se poate observa nemijlocit îmbrăcămintea specifică spartanilor şi perşilor, armele şi strategiile celor două tabere, utilizarea expresiei laconice “Vino să le iei!”. Secvenţa abundă de efecte speciale dramatice.

  • Arhimede & “Evrika!”. Secvenţa animată de 5 minute poate fi folosită la clasa a V-a ca material auxiliar la lecţia “Frumos şi cunoaştere în lumea greacă”. Necesită activarea subtitrării în limba română. Este un bun exemplu de transdiscipliaritate (istorie – fizică).

 

  • De ce este numit Herodot “Părintele Istoriei?” Un documentar de 5,02 minute care explică faptul că Herodot a fost primul scriitor antic care a  combinat diferitele tipuri de dovezi (mărturii, zvonuri, tradiţii) cu propria raţiune pentru a desprinde concluzii pertinente despre ceea ce s-a întâmplat cu adevărat.

 

  • Peştera Lasacaux. Accesând linkul de mai jos puteţi realiza un tur virtual al galeriilor peşterii Lascaux din departamentul Dordogne, în sud-vestul Franței.

http://archeologie.culture.fr/lascaux/en/visit-cave

error

Vă place acest site? Distribuiţi, vă rugăm :)

error: Content is protected !!