Clasa a VI-a

I. Călători şi călătorii – Europa şi Lumea Nouă

Călătoriile și percepția spațiului în Evul Mediu – mijloace de transport

Marile descoperiri ale europenilor, drumuri și teritorii; consecințe asupra vieții oamenilor. Studiu de caz:  Lumea Nouă: cunoaștere, misionarism și exploatare

Recapitulare – evaluare

 

II. Geneza spiritului modern

Renașterea: geneza spiritului modern, umanismul_Studii de caz: Leonardo da Vinci și Michelangelo Bounarroti, Niccolo Machiavelli, Giordano Bruno și Galileo Galilei, William Shakespeare

Reforma. Contrareforma

Barocul

Absolutismul şi studiile de caz:  Soliman Magnificul, Ludovic al XIV-lea, Palatul de la Versailles, Petru cel Mare

III. Spre o nouă societate

Iluminismul–rațiune, drepturi, implicarea  oamenilor în viața publică

Studiu de caz:  Montesquieu, J.J. Rousseau, Voltaire

Viața cotidiană. Opinia publică în secolul al XVIII-lea

Revoluția glorioasă

Constituirea S.U.A. Declarația de Independență. Constituția

Revoluția franceză. De la supus la cetățean

Studiu de caz: Declarația drepturilor omului și cetățeanului

Napoleon I  și răspândirea ideilor revoluției franceze în Europa

Revoluția industrială. Impactul în viața oamenilor

Recapitulare – evaluare scrisă

IV. Secolul naţionalităţilor

Statele moderne : revoluție și emancipare națională

Studiu de caz: 1848 în Europa

Studiu de caz: Românii și modernitatea

Epoca victoriană. La Belle Epoque

Recapitulare – Evaluare finală

 

 

 

Săptămâna 3 (28.09-02.10.2020)_Lecţia “Domeniul feudal, clase sociale, ierarhia feudală” este o lecţie de recapitulare care cuprinde o  schemă în format docx şi un clip YouTube, 13 minute. Pentru facilitarea învăţării am pregătit două exerciţii online: un exerciţiu de completarea a spaţiilor libere cu termenii dintr-o listă dată despre domeniul feudal  şi un exerciţiu online de ordonare a principalelor momente prin care trece un nobil când face omagiul şi devine vasalul unui nobil senior.

Cum să desenăm harta provinciilor româneşti? Iată un exemplu practic într-un Clip YouTube, cu durata de 9 minute.

Cum să ne verificăm dacă am învăţat provinciile istorice româneşti? Folosim un exerciţiu online de asociere text – imagine cu afişarea imediată a răspunsului. Exerciţiul se poate repeta de ori de câte ori este nevoie.

 

*****

 

error

Vă place acest site? Distribuiţi, vă rugăm :)

error: Content is protected !!